Maandelijks archief: december 2014

2014-2015-calendar-hero

“In 2015 gaan we écht meer met onze klanten doen…” maar wat?

Wat zijn uw goede voornemens voor uw bedrijf?

Het einde van 2014 is nu echt in zicht. Veel bedrijven zijn snel de laatste klussen af aan t ronden en staan met een been al weer in de eerste kerstborrels. Zo’n einde van het jaar biedt altijd ruimte om even terug te kijken maar ook vooruit te blikken.

Of het nu een erg succesvol jaar is geweest of niet, u heeft uw klanten keihard nodig. Laat u dat wel voldoende aan ze merken? Of wordt u ook telkens ingehaald door de tijd en ligt de focus op de business? Ok, u neemt uw klanten wel eens mee naar een voetbalwedstrijd of neemt ze mee uit eten maar zitten ze nu echt hierop te wachten? Weet u wel wat uw klanten waarderen en waar ze verbeterpunten zien voor uw organisatie? Hoe mooi zou het zijn wanneer u van uw klanten hoort waar u goed in bent en wat er beter kan? En dat u uw klanten serieus bij uw organisatie gaat betrekken?

2015 wordt een mooi jaar om daadwerkelijk iets meer met uw klanten te gaan doen (dan ze enkel en alleen mee te nemen naar een voetbalwedstrijd…). Begin eerst eens met een QUICKSCAN van EYEDO. Kort en snel maken wij voor u inzichtelijk wat uw klanten van u vinden en waar ze daadwerkelijk op zitten te wachten. In een overzichtelijk rapport doen wij vervolgens concrete aanbevelingen voor kwalitatieve verdieping en/of een klant-actieplan voor 2015 op basis van uw doelstellingen en input vanuit uw klanten! En dan wordt het pas écht leuk: wij organiseren vervolgens alles om uw klanten heen. Of het nu gaat om kennissessies, klantpanels, seminars, klantevents het maakt ons niet uit. Wij ontzorgen uw organisatie en maken uw klanten blij. Klantgericht organiseren noemen we dat.

Zin om hier op korte termijn verder met ons over van gedachten te wisselen? Bel of mail voor een vrijblijvende afspraak!

Simone Dekkers

simone@eyedo.nu | 06 23 73 42 24

logo EYEDO

plaatjehuwelijk

Hoe goed is uw huwelijk…?!

Uw relatie met uw klanten is te vergelijken met een huwelijk. En zoals veel van ons weten is dat niet altijd een sprookje. Onlangs heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat er in een relatie 5 stadia worden onderscheiden. Deze 5 stadia zijn vlinders in de buik, bouwen, assimilatie, eerlijkheid en stabiliteit. Ten aanzien van de klantrelatie zijn er parallellen te vinden die inzicht bieden in uw huwelijk (met uw klanten).

Ik zet ze graag voor u op een rijtje:

Vlinders in de buik – Een nieuwe klant! Daar wil je erg je best voor doen. Je laat je van je beste kant zien en probeert hem op alle mogelijke manieren te verleiden en het naar zijn of haar zin te maken. U laat zien hoe graag u een relatie met de klant wil en de klant is blij dat hij een partner heeft gevonden voor de oplossing van zijn probleem en die hem het hof maakt. De klant voelt zich bijzonder en speciaal en kijkt uit naar een langdurige relatie.

Bouwen – Na de eerste fase inclusief een eventuele huwelijksreis, leren partners elkaar beter kennen en beginnen ze te bouwen aan hun relatie. De eerste diensten zijn geleverd en er is ruimte voor wederzijdse verkenning.

Assimilatie – Het koppel heeft nu ervaren dat de dienstverlening ‘goed’ is, nu moet de relatie nog ‘goed’ zijn. Willen beide partners wel hetzelfde en hebben ze dezelfde wensen hebben voor de toekomst. Het wordt veel serieuzer en het draait nu om ‘komen we hier samen uit?

 Eerlijkheid – De ‘echte’ partner, de ware persoon komt nu naar voren. Bij 15% levert dit angst, stress en twijfel op. Hoe serieuzer de relatie wordt, hoe meer kwetsbaarheid maar ook stress kan opdoemen, en ongemakkelijkheid rondom de relatie. Klanten gaan in deze fase op zoek naar alternatieven. Met name indien er niet naar hun geluisterd wordt en zich niet meer speciaal voelt.

Stabiliteit – Als een koppel de emotionele achtbaan van de eerste 4 stadia kan handelen, komt het in stadium 5 terecht, dat zich kenmerkt door vertrouwen en intimiteit. Indien je samen in dit stadium belandt word je daar gelukkig van. Het hormoon oxytocine komt vrij door positief persoonlijk contact en dit versterkt eveneens de verbintenis.

EYEDO helpt in elke fase van de klantrelatie. Voorkom valkuilen door te denken voor een ander en dingen als vanzelfsprekend te zien. Wij knuffelen uw klanten en streven naar een sterke verbintenis. Nieuwsgierig hoe we dit doen? Bel voor een eerste date!

Basisbron: Het onderzoek is uitgevoerd door eHarmony, een datingsite met veel leden. De ondervraagden kregen vragenlijsten en psychologische testen.