Maandelijks archief: januari 2015

cut-the-crap

“CUT THE CRAP” ! Waarom je helemaal klaar moet zijn met marketinghypes!

Vorige week kwam ik een artikeltje met deze aansprekende titel tegen. Natuurlijk zijn marketinghypes er niet voor niets. Bedrijven zijn continu op zoek naar het ei van Columbus om hun commerciële resultaat te optimaliseren. En marketeers zouden geen goede marketeers zijn als vast blijven houden aan de 4-p’s en stil op hun stoel blijven zitten.  Met de komst van nieuwe media lijken mogelijkheden oneindig en is er zoveel kennis en data beschikbaar dat marketingstrategieën alsmaar kunnen vernieuwen en verbeteren. Maar toch…

We komen bij veel b2b-bedrijven die door de bomen het bos niet meer zien. Wat moet je als bedrijf nu wel of niet doen? Grote organisaties met data-analisten, customer experience managers, brandmanagers, loyalty programs, content-managers, community managers en een bus aan andere specialisten en know how weten precies hoe het moet. Tenminste zo lijkt het. Toch horen we ook daar dat het ze maar niet (genoeg) lukt om klanten aan zich te binden.

Volgens onze ervaring is het allemaal niet zo moeilijk. Klanten willen eigenlijk maar één ding: PERSOONLIJKE AANDACHT!  Vanzelfsprekend moet de basisdienstverlening en de interne organisatie wel op orde zijn. Maar als dat voor elkaar is wil je als klant eigenlijk alleen maar serieus genomen worden, je belangrijk of speciaal voelen en als mens behandeld worden. En daar heb je helemaal geen ingewikkelde marketinghypes en specialisten voor nodig maar gezond verstand.

Een ultieme kans voor middelgrote b2b-bedrijven met een overzichtelijk klantenpakket die geen tijd, geld, energie of kennis hebben om mee te gaan met alle marketinghypes! Ga je klant gewoon aandacht geven, ga hem centraal stellen, vraag waar hij/of zij op zit te wachten, overtref de verwachtingen, ben open en eerlijk en geef hem of haar de aandacht die ze verdient. Klanten vormen immers het bestaansrecht van uw organisatie dus investeer in de klant en niet in dure hypes.

Wat ook leuk is, hier heb je eigenlijk niet veel specialisten voor nodig, tenminste niet een hele bus. Natuurlijk wel wat extra ondersteuning voor de organisatie om de klant daadwerkelijk centraal te stellen. Hulp van specialisten die u en uw klanten snappen en die wederzijds wensen in kaart brengen en die het vervolgens gewoon doen: klantgericht organiseren. Zo doen we dat bij EYEDO!

Bron: het oorspronkelijke artikel dat als inspiratie is gebruikt kun je hier lezen.