Maandelijks archief: februari 2015

love letters

Tip: Ben de Valentijn voor uw klanten!

Inmiddels twee weken geleden 14 februari ontving ik er eentje: een Valentijnskaart! En dit keer een échte, dat wil zeggen: zonder afzender en zeker niet van mijn mannetje want die lag met griep op bed en had wel wat anders aan zijn hoofd. Bovendien ‘doen’ we daar eigenlijk niet aan want ja, na 15 jaar huwelijk weet je toch wel dat je elkaar leuk vindt. Dus dan ‘doe’  ik daar natuurlijk wel aan en verzorg hem een ontbijtje op bed met champagne, vers fruit en een overdosis snoephartjes waar hij ze niet verwacht. Dit keer viel dat ook in het water want hij kwam zijn bed niet uit maar het blijft een sport om zijn auto, zijn laptoptas, zijn schoenen, zijn broekzakken etc vol te stoppen met hartjes en inmiddels helpen de kids daar enthousiast aan mee. En ik krijg dan meestal op het eind van de dag een hele mooie bos bloemen. Een beetje voorspelbaar maar wel leuk.

Dit jaar was het dus anders. Ik kreeg een kaart van iemand die mij speciaal vindt en mij aandacht geeft. En dat doet iets met me: ik werd blij, was vooral verrast en trots en ook nieuwsgierig naar (natuurlijk heb ik wel een vermoeden) van wie het kaartje is.

Vanochtend keek ik weer even naar mijn kaartje en bedacht me dat het gevoel wat dat kaartje brengt,  precies het gevoel is wat wij met EYEDO willen bereiken bij uw klanten. En natuurlijk hoeft het daarvoor helemaal geen Valentijnsdag te zijn. Sterker nog, het maakt het juist veel specialer om uw klant persoonlijke aandacht te geven op een moment dat hij of zij het helemaal niet verwacht, want anders kun je er beter ook niet aan meedoen. Dus stop met kerstkaarten en kies juist een moment of een aanhaker waaruit blijkt dat u uw klant écht kent en serieus neemt, een verjaardagskaart kan maar is ook niet echt origineel. Weet je bijvoorbeeld wanneer uw klant op vakantie gaat? Stuur hem een kaartje met een persoonlijke boodschap en wens hem een fijne vakantie. Op zich is dat al verrassend en leuk maar mocht u iets meer budget hebben en je weet waar de reis naartoe gaat, stuur een reisgids van het gebied mee! Zeker weten dat uw klant hier onder de indruk van is…

EYEDO barst van de leuke en originele ideeën om uw klanten te verrassen en verwachtingen te overtreffen. Het gaat er om dat u uw klanten echt kent en ze persoonlijk benadert en aandacht geeft. Wilt u ook een Valentijn zijn voor uw klanten maar weet u niet waar u moet beginnen? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!