Maandelijks archief: september 2015

quote-you-ve-got-to-start-with-the-customer-experience-and-work-back-toward-the-technology-not-the-steve-jobs-240874.jpg

Steve Jobs: ‘start with customer experience…!’

Je kunt tegenwoordig niet meer om Customer Experience heen. De klant is koning en bedrijven zijn er steeds meer van doordrongen dat niet alleen de verkoper maar de hele organisatie bij kan dragen aan het verbeteren van de klantervaring. Door alle nieuwe digitale mogelijkheden zien b2b-bedrijven vaak door de bomen het bos niet meer, welke keuzes moeten ze maken en wat levert nu het meeste op?

Steve Jobs zei het al: De sleutel voor succes zit in direct contact met je bestaande klanten. Wat waarderen ze in je dienstverlening en wat kan er beter? En waar zitten ze nu echt op te wachten? Heb eens een goed gesprek met je klanten en vraagt wat ze triggert. Alleen diepgaand inzicht in de beweegredenen van je klant stellen je in staat de juiste keuzes te maken voor de inzet van nieuwe media en technologische toepassingen.

In de praktijk zien we bij b2b-organisaties al successen zonder grote investeringen. Alleen al de dialoog aangaan met je klanten geeft een enorme boost aan de customer experience. Een klant wil namelijk niets liever dan serieus genomen worden. En dat dat voor jou als organisatie niet alleen een grotere binding met je klanten betekent maar ook nog eens een schat aan informatie oplevert maakt het meer dan de moeite waard!