true-or-false

Ga de dialoog aan met je klant:de essentie van klantgericht organiseren

Eigenlijk heb ik niet veel woorden meer nodig om deze quote toe te lichten. Maar het geeft heel helder aan waar we bij EYEDO met ‘klantgericht organiseren’ voor staan.

Klanten zijn het bestaansrecht van je organisatie. Ze kunnen veel meer dan alleen je facturen betalen. Ze kunnen je informatie geven over je positieve aspecten en verbeterpunten waardoor je input hebt om je bedrijf verder te positioneren en te laten groeien. Ook kunnen ze je aanbevelen bij relaties, de meest effectieve en goedkope marketinginstrument is en blijft immers mond-tot-mondreclame. Maar voordat ze dit gaan doen zul je ze eerst serieus moeten nemen. Betrek je klanten bij je organisatie en ga de dialoog met ze aan. Geef ze het gevoel dat ze gewaardeerd worden als klant en investeer in aandacht. Vraag waar ze op zitten wachten en acteer daar naar. Alleen dan krijg je betrokken klanten die niet alleen klant blijven maar ook een stapje extra zullen zetten voor je.

‘Klantgericht organiseren’ begint meestal met een quickscan. Een kwantitatieve methodiek die in geval van b2b-bedrijven kwalitatieve informatie oplevert. Het gaat namelijk niet om grote aantallen maar wat een specifieke klant ervaart. Vervolgens ga je de diepte in. Afhankelijk van de eigen organisatiedoelstellingen kun je individuele klanten of klantgroepen benaderen voor deze verdieping. Benoem thema’s of issues en organiseer sessies om met elkaar hierover te brainstormen, te discussiëren of om tot oplossingen te komen. Dat is wat wij doen bij EYEDO. Naast inhoudelijke input op basis van de quickscan, ontzorgen wij onze opdrachtgevers op het gebied van de organisatie van klantbijeenkomsten in wat voor vorm dan ook, we kunnen als ‘neutrale partij’ zorg dragen voor de coördinatie van klantbijeenkomsten maar we kunnen ook een event organiseren waar uw klanten nog lang over napraten…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *